czwartek, 15 lipca 2021

 Półka z płytami.


Yasmine Hamdan „Ya Nass” Kwaidan Records 2013

Pierwsze moje kroki w stronę muzyki Orientu to zespół progmetalowy Myrath z Tunezji ( wiem pewne naciągnięcie pojęć) i styczność tą uznaję za całkiem ciekawą. Zapewne to doświadczenie zachęciło mnie do dalszych poszukiwań w tym obszarze kulturowym. Tym sposobem trafiłem w swojej muzycznej podróży do Libanu. Płyta Yasmine Hamdan „Ya Nass” to taki że tak powiem inteligentny pop. Jest w niej dużo przebojowości jednak nie tylko potencjalne przeboje wypełniają tę płytę. Całkiem sporo tutaj utworów utrzymanych w refleksyjnej by nie rzec spowitych melancholijną atmosferą jak choćby „Enta Fen. Again”. W pewien sposób przy całkowitej odmienności kojarzy mi się Yasmine Hamdan z Suzanne Vegą jeżeli chodzi o rodzaj wykonywanej muzyki. Kolejny krok na nowym muzycznym lądzie wykonany i muszę powiedzieć, iż całkiem mi na nim dobrze. Ciekawe kompozycje, miła uchu aranżacja oraz specyficzny język w jakim wykonywane są te piosenki powodują, że płyty słucha się ze sporą przyjemnością. Chcących posmakować innej muzycznej wrażliwości zachęcam do sięgnięcia po tę płytę.


Lista utworów;
1  Deny
2
  Shouei
3
  Samar
4
  Enta Fen, Again
5
  La Mouch
6
  Nediya
7
  Beirut
8
  Aleb
9
  Bala Tantanat
10
  In Kan Fouadi
11
Hal
12
Khayyam
13
Ya Nass

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Półka z płytami

  Eagles „The Long Run” Electra/Asylum Records 1979 W omówieniu zamieszczonym w jedynym jeszcze istniejącym rockowym piśmie w Polsce a...