wtorek, 31 sierpnia 2021

 Półka z płytami.

 

Marillion „All One Tonight – Live At The Royal Albert Hall” ear Music 2018

 Jak to dobrze, że pewne błędy nie są zbyt kosztowne i można jeszcze się z nich wycofać. Dlaczego ta uwaga pojawia się przy okazji koncertowej płyty Marillion? Ponieważ wiele, wiele lat temu mój stosunek do tej grupy w nowej konstalacji personalnej ukształtował się pod wpływem Tomasza Beksińskiego. A był to stosunek wielce krytyczny. Tak więc grupie nie łatwo było się wkraść do moich łask, nie dość iż irytowało mnie określanie ich muzyki metalem to jeszcze takie stanowisko muzycznego guru pogarszało tylko sprawę.

Tym sposobem w zasadzie na prawie 30 lat straciłem zainteresowanie dokonaniami grupy. Dopiero w zeszłym roku kupiłem wydaną w 2018 roku płytę „All One Tonight – Live At The Royal Albert Hall” nagraną przez zespół w trakcie koncertu 13 października 2017 roku. Koncert składał się jakby z dwóch części, w pierwszej w całości wykonany został materiał z płyty „Fear” w drugie znalazły się utwory z hogarthowskiego etapu grupy. Już pierwsze przesłuchanie bardzo przyjemnie mnie zaskoczyło. Następne tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że przed laty zrobiłem błąd nie śledząc kariery tej grupy. Jest na tej płycie, na tym koncercie  zawarta cała paleta charakterystycznych dla muzyki progresywnej dźwięków wykonanych w niezwykle emocjonalny sposób. Chyba właśnie te buzujące emocje najsilniej przemawiają do mnie na tej płycie. Całości choć trwa prawie 2 i półgodziny słucha się znakomicie. Bardzo pozytywne zaskoczenie, znakomity koncert.

Lista utworów;

CD 1
Fear Live
1. El Dorado
2. Living In Fear
3. The Leavers
4. White Paper
5. The New Kings
6. Tomorrow’s New Country

CD 2
 All One Tonight (Featuring In Praise Of Folly & Special Guests)
1. The Space
2. Afraid Of Sunlight
3. The Great Escape
4. Easter
5. Go!
6. Man Of A Thousand Faces
7. Waiting To Happen
8. Neverland
9. The Leavers: V. One Tonight

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Półka z płytami

  Eagles „The Long Run” Electra/Asylum Records 1979 W omówieniu zamieszczonym w jedynym jeszcze istniejącym rockowym piśmie w Polsce a...